suatu hari sepasang rakan berborak-borak.
semasa berborak,satu topik timbul:

a:kau rase kita kawan sampai bila?

b:sampai mati!

a:kenapa kau ckp mcm tu?

b:sbb aku syg kau!

a:kau rase jarak mase kite berkwn berapa lama?

b:5minit lg!

si 'a' terdiam lalu bertanya lagi:

a:apa yg kau ckp ni?5minit?kata smpai kita mati?

lalu si b hanya tersenyum.

slps 5 minit,si 'a' yg melintas hampir-hampir dilanggar kereta tetapi diselamatkn oleh si 'b'.

benar kata orang tua-tua,bila hayat hampir tamat,kita dapat rasakannya.

lalu si 'b' berkata:

b:aku tepati janji aku.aku berkwn dgn kau sampai aku mati.lalu tersenyum gembira.si 'a' hanya mampu menangis...

hayatilah kisah pendek ini...amat berkesan dan kita semua tidak tahu sejauh mne hubungan kita sesama manusia..hanya Tuhan yg MAha Mengetahui segalanya,,..Tawakkal kpd Allah..