Ku berada di tepi jendela kamarku,
Termenung-menung menjenguk ke luar,
Menikmati hening malam yang mendamaikan,
Malam ini begitu tenang,
Dapat ku telusuri setiap helai lembaran buku ku.
Aku teruja untuk terus beljar dan belajar,
Bukan senang untuk belajar,
Aku perlu ada perasaan belajar dahulu.
Siapakah aku??
Aku tertanya-tanya..
Adakah aku sempurna...
Namun,aku tabah.
Semua manusia tidak sempurna,
Tetapi aku seolah-olah kurang dari semua aspek.
Aspek apakah itu?
ITulah aspek kehidupan..
Cara komunikasi.
Cara berpakaian.
Itu yang aku kurang sekarang.
Aku jujur berkata di sini..
BUkannya gurauan atau menarik perhatian..
Tolong aku,sahabatku.
Dengarlah jerit hatiku...
Aku terasa seolah-olah tiada yang berguna lagi..

Raya bakal tiba,
Semua orang pasti gembira,
Shopping sana sini,
Agak sakan sampai semua nak beli,
TApi,aku sekeluarga tidak peduli itu semua.
DApatkah kami bergembira raya ini?
Mengimbau kenangan tahun lepas..
Sayu hatiku..
Tak sanggup aku lihat reaksi ibuku beraya tahun ini,
Kami pasti sedih pada pagi raya.
Kehilangan 2 orang ahli keluarga pada tahun lalu masih dirasai.
Inilah dugaan hidup..
TAbahkan hati kami YA Allah...
Yang pergi tetap pergi,
Yang pergi takkan kembali..
Inilah kehidupan....
BAju raya??
TAk ada ape sangat yang aku nk gembira.
Sekadr pakai baju tahun lepas.
ITu dah memadai...
Perlukah yang baru?
Mungkin sesuatu yang amat penting..

Aku sedih..
Apelah nasibku ini....
Mampukah aku hidup seperti ini?
Aku terasa kosong...
Kenapa?
HAnya aku yang tahu...
TIdak dapat aku luahkan rasa hati ini..
Ianya amat sulit....
Spirit,come to me..
Activate my motivation to be a better man...
To be an excellent son..
HAppy man in adulthood....

What ever u have,don't stuck up..
it's juz borrowed things from the God..
Beauty,Inteligence,Esteem....
Maybe that's your extra point but not for me...
I don't know what's wrong with me..
I think that nothing special about me.
Juz for the people to be happy..
To make themselves happy by treating me,
but not to make me happy internally,deeply..

Aku pasrah,
Inilah kehidupan..
Besyukurlah dengan apa yang aku ade...
Hidup adalah tempat beramal..
BUkan tempat untk bertanding..
Membanding beza diri satu sama lain..
Hensem x aku,,?
PAndai x aku???
KAya kah aku??
Itu semua bukannya persoalan dalam hidup..
Apa yang aku tahu sekarang,,
Hidup dalam jalan yang benar,,
JAlan yang diredahi...
Mendapat bimbingan dari orang yang soleh...
Megubah hidupku menjadi lebh baik dari sekarang...
Itulah harapan ku....

HARI INI LEBIH BAIK DARI HARI SEMALAM,
ESOK LEBH BAIK DARI HARI INI..