Selamat Tahun Baru...2011 M diharapkan memberi sinar baru dalam hidup kita semua. Masa begitu pantas bergerak dalam era dunia tanpa sempadan ini..Kerana terlampau banyak ruang yang dipenuhi,kita begitu tidak mengambil berat terhadap masa..Sebab itu masa terasa begitu cepat sedangkan masa sebenarnya tidak pernah berubah..


Pak Cik berharap agar kita semua kuatkan azam untuk berhijrah menjadi yang lebih baik.Hijrah yang dilakukan amat bermanfaat untuk kita semua malah mendatangkan impak yang lumayan terhadap diri sendiri tanpa mengharapkan pertolongan orang lain.Apakah azam kita pada tahun ini??


2010 sudahpun melabuhkan tirainya semalam.Ikuti kisah seorang Pak Cik yang menyambut malam Tahun Bru.."Pak Cik pulak tidak terlepas meraikan ambang tahun baru.Macam zaman muda-muda dulu...Tengok bunga api kt langit..Macam budak-budak pulak. Pak Cik sempat tangok bunga api dekat Tasik Shah Alam..Pak Cik pergi sana dengan 5 org kawan Pak Cik..huhu.. Seorang perempuan...Dah seronok tgk bunga api,,tiba2 sepasang kelamin datang..Terus dia sound kwn perempuan Pak Cik tuh..Kenapa ye?Rupe-rupenyer mereka ni pegawai JAIS..Pertama kali Pak Cik berada dalam situasi begitu..Kami bukannya membuat maksiat pun..Patutnya mereka bersangka baik..Haha.. Terus kami dihambat beredar dari situ..Macam lembu kena halau balik ke kandang...Apa pun,,itulah pengalaman yang Pak Cik tak dapat lupakan..."


Diharapkan,,kisah pemuda di atas dapat dijadikan iktibar buat masa hadapan...Janganlah berseronok berlebihan sehingga melanggar batas agama pada malam Tahun Baru...Walaupun tidak melakukan maksiat,lebih baik kita mencegahnya drpd berlaku.Kata pujangga Inggeris berbunyi ' Prevention is better than cure'..Ambillah kata-kata ini sebagai tazkirah dlm kehidupan seharian..